tisdag 30 mars 2010

Besten vaknar.

Klockan är 3.41, Iprenen börjar tappa sin fulla kraft. Ögonen öppnas, "Var är min kudde?" mullar jag med en hosta. Jag konstaterar att den flytt sängen och ligger på golvet. Jag roffar åt mig den och håller den hårt. Jag är hungrig, behöver föda! Jag lunkar upp till köket som ett rovdjur. Högen med 240 läskburkar, skrämde mig. Men jag ville inte visa mig svag inför den. Hostan gör så jag låter som en monster. Golvet knarrar tillbaka under mina fötter. Jag har nu mina ögon intriktade på bytet, "kylskåpet". Jag går fram sliter upp dörren och får en animalisk blick. Honung youghurt, det vill jag ha, det måste jag ha. GE MIG! Músli och några lättöverkommna russin blir min föda. Nu sitter jag här, med bytet i hand och ÖVERLEVER NATTEN! Tänk vad man behöver göra för att släppa lös sin instinkt.

/Josua

1 kommentar:

  1. Too bad that i can't find any post of yours related to chinos or simply just tips on what to wear with chinos, stuff like that.

    SvaraRadera