onsdag 10 februari 2010

Blod o sådant

  • Idag fick vi reda på vilken blodgrupp vi är, jag var tvungen att ta reda på mer; Då hittade jag denna kartläggning, Gissa vilken var av en av oss är:
  • Blodgrupp 0, som D'Adamo kallar jägaren, anses vara den äldsta blodgruppen. Personer med denna blodgrupp förväntas vara muskulösa och ges rådet att äta en köttrik diet.
  • Blodgrupp A, jordbrukaren, som D'Adamo anser vara en blodgrupp som uppstått då människan blev bofast och startade jordbrukssamhällen. Dessa människor ges bl a rådet att avstå från kött och äta mycket grönsaker.
  • Blodgrupp B, nomaden, anses ha ganska flexibelt matsmältningssystem.
  • Blodgrupp AB, gåtan, anses vara den senaste blodgruppen. Skall enligt D'Adamo vara ett mellanting mellan jägaren ochnomaden.
  • -J

4 kommentarer:

  1. Josua: gåtan (AB)
    Ruben: jordbrukaren (A)
    Rodde: nomaden (B)

    SvaraRadera
  2. Maria:
    Josua: 0an
    Ruben: Aet
    Roddelotten: ABare

    SvaraRadera
  3. Vilken människokännare! mitt i prick mary! Vi ser upp till dig (lite)

    SvaraRadera
  4. HAha... Yes! Det var faktiskt genomtänkt! Jag ger er min tillåtelse att se upp till mig! Kram mig

    SvaraRadera