onsdag 14 oktober 2009

Hårdrock med känsla

Jag kan vara lite av en Repeatnörd, när jag hittar en låt som jag fastnar för kan jag lyssna på den hela dagen. Det är den här låten som har spelats flitigt idag. Låtar kan vara bra, de kan ha en bra "catchig" melodi, Men de låtarna jag kan verkligen fastna för brukar ha något budskap bakom. Något som samhället behöver få veta, och de säger det genom en låt och en musikvideo. Det är så ett äkta kristet band ska fungera. Jag säger de för jag råkade kolla på Haste the days musikvideo till låten Stitches. Jag blev bara helt rörd av den videon. Seriöst, jag fick gåshud första gången jag såg den. Jag ska berätta:

Hela videon handlar om fyra personer,
två personer som har ett grovt problem och två som står dem nära.

Person 1, Pappan som har seriösa problem med spriten och kan ej sluta. Tragiskt, alkohol kan verkligen förstöra familjer på detta sätt.
Person 2, hans dotter som inte gör något åt saken. Sitter där helt tyst, säger inget och gör inget åt saken, med läpparna förseglade.
Person 3, En ung kille som sitter fast i droger, kommer säkert få sitt liv förstört. Drogerna kommer antingen sätta han i fängelse eller ta livet av honom.
Person 4, hans kompis som inte gör något åt saken. Är bara tyst, säger inget och gör inget åt saken, med läpparna förseglade.

På sticket ca 2:35 så bestämmer dottern och knarkarens kompis att göra något åt saken, de tar bort stygnen som hindrar dem gör något åt saken. Allt de behöver göra är att säga 5 ord, fem ord som säger, jag bryr mig om dig, jag tycker om dig men inte du gör, du är värd något bättre! Något bättre än att ditt liv ska sluta som en äcklig gammal soppa, utan att det finns en gudomlig plan med ditt liv!


"Five words, repeating over in your head.
That's all you ever have to do. Five words.
Is it really that hard to say,
You're Worth More Than This?"

Det är sådant här budskap världen behöver höra, jag bara älskar folk som använder sina talanger för att göra världen en bättre plats!

Frid - Josua

1 kommentar: